Skærpet konkurrence blandt danske affiliateprogrammer

I de forløbne par uger har der været gang i den blandt de danske affiliateprogrammer. Tidlere på ugen introducerede EtailMedia konceptet prisgaranti på flere af deres kampagner – hvis du finder kampagnen til en højere pris i et andet netværk, så lægger EtailMedia 5 % oveni denne pris. Samtidig erklærede de deres målsætning om at de ville tilbyde de absolut højeste priser til deres partnere.

Kort efter introducerede MikkelsenMedia en politik om at de som minimum ville give 80 % af fortjenesten til partneren, og samtidig røg prisen gevaldigt op på flere af de kampagner der i forvejen havde en rigtig høj CPC.

Ud over dette er der startet op til flere nye affiliateprogrammer på det sidste. Double.net er et lille svensk affiliateprogram som netop har åbnet for aktiviteter i Danmark. Og på under en uge er jeg desuden blevet kontaktet af to helt nye danske affiliateprogrammer: IQmedier og MotoMoto.

De nye programmer er endnu ikke kommet helt op i fart, men de skal nok komme til at bidrage til eller mærke konkurrencen på en eller anden måde, og efterhånden som jeg får testet dem, skal jeg nok skrive mere om dem her på siden. Som affiliate marketer er det bare dejligt at der er flere om buddet til at presse priserne i vejret.

Et højt ønske herfra er dog at affiliateprogrammerne ikke blot konkurrerer om at tilbyde den højeste pris, men også begynder at tænke i at udvikle interessante og unikke værktøjer for deres partnere, så man i højere grad kan automatisere indtjeningen.