Skærpet konkurrence blandt danske affiliateprogrammer

I de forløbne par uger har der været gang i den blandt de danske affiliateprogrammer. Tidlere på ugen introducerede EtailMedia konceptet prisgaranti på flere af deres kampagner – hvis du finder kampagnen til en højere pris i et andet netværk, så lægger EtailMedia 5 % oveni denne pris. Samtidig erklærede de deres målsætning om at de ville tilbyde de absolut højeste priser til deres partnere.

Kort efter introducerede MikkelsenMedia en politik om at de som minimum ville give 80 % af fortjenesten til partneren, og samtidig røg prisen gevaldigt op på flere af de kampagner der i forvejen havde en rigtig høj CPC.

Ud over dette er der startet op til flere nye affiliateprogrammer på det sidste. Double.net er et lille svensk affiliateprogram som netop har åbnet for aktiviteter i Danmark. Og på under en uge er jeg desuden blevet kontaktet af to helt nye danske affiliateprogrammer: IQmedier og MotoMoto.

De nye programmer er endnu ikke kommet helt op i fart, men de skal nok komme til at bidrage til eller mærke konkurrencen på en eller anden måde, og efterhånden som jeg får testet dem, skal jeg nok skrive mere om dem her på siden. Som affiliate marketer er det bare dejligt at der er flere om buddet til at presse priserne i vejret.

Et højt ønske herfra er dog at affiliateprogrammerne ikke blot konkurrerer om at tilbyde den højeste pris, men også begynder at tænke i at udvikle interessante og unikke værktøjer for deres partnere, så man i højere grad kan automatisere indtjeningen.

3 kommentarer

  1. Hej Ruben.
    Jeg har et par generelle spørgsmål.
    Når du hver måned laver opgørelse over hvad du har tjent skriver du også om udgifter. Hvad er det nærmere præcis disse udgift omkostninger indebærer? Har du i øvrigt alle din sider på egen server eller er de hostet hos en udbyder?
    Derudover har jeg et spørgsmål til EuroAds…
    Har jeg ret i at det er svært at finde ud af hvad de præcis mener med et lead til de forskellige kampagner, eller er det bare mig?
    Nu bruger jeg meget Tradedoubler, og der står meget tydligt hvad brugeren skal før man opnår et lead eller et salg, synes denne forklaring mangler hos EuroAds. Hvad er din mening? Mvh Dennis

    • Ruben on 22. februar 2009 at 09:48

    Hej Dennis

    @ udgifter: Jeg køber en del reklame til mine sider. Primært Adwords og partner-ads, men også lidt hos Yahoo og facebook. Jeg vil nok skrive en artikel om det på et tidspunkt.

    @ server: Alle mine sider ligger hos web10.

    @ lead: Et lead betyder groft set bare at kunden siger ja tak til det der nu end reklameres for. Når kunden har afgivet sine personlige oplysninger og evt. betalt, registreres et lead.
    Jeg har ikke selv oplevet at det skulle være svært at gennemskue. Er det nogle konkrete kampagner du er i tvivl om?

  2. Jeg vil se frem til at læse en artikel omkring udgifter!

    Nogle steder er lead vel et salg ik?
    Hos tradedouvler står der bare tydeligt at du f.eks. får x antal kroner for at den besøgende opretter en konto hos kunder. Altså tradedoubler beskriver mere præcis hvad den besøgende skal foretage sig for at et lead registreres.

Skriv et svar

Your email address will not be published.