Har du penge til gode hos Euroads?

Hej igen. Første indlæg efter tre måneders ‘sommerferie’.

Hvis du har vist annoncer for nogle af Euroads surveys, så har du sandsynligvis penge til gode, uden at du ved af det.

Affiliateprogrammet Euroads havde indtil for nylig et program der hed EAmail. Hvis man reklamerede for Euroads’ surveys, fik man co-regs på EAmail. Man fik ingen kommission for at skaffe kunder til EAmail, men til gengæld var ideen at man fik del af det overskud der kom ud af det.

Desværre kom der aldrig rigtig gang i EAmail, og Euroads valgte derfor hen over sommeren at sælge deres kundedatabase. Jeg tillod mig at brokke mig lidt i deres forum over at de skaffer en masse gratis signups via deres affiliates, for derefter bare at sælge lortet og beholde overskuddet selv – uden at gøres deres affiliates opmærksomme på det.

En medarbejder fra Euroads tog kontakt til mig og ville gerne lave en eller anden form for afregning for de kunder jeg havde skaffet. Det var jo flot. Jeg endte med at få omkring en krone pr. signup.

Jeg synes stadig ikke Euroads fremgangsmåde i denne sag var særlig elegant. EAmail-konceptet blev markedsført fra Euroads side som noget de virkelig satsede på , og de forsvarede kommissionsstrukturen med at de satsede på et langsigtet samarbejde med deres affiliates. At så sælge det fra uden at meddele det nogen steder, virker ufint. Mange affiliates har skaffet mange tusinde signups uden at blive betalt for det.

Nuvel. Hvis du har kørt surveys for Euroads, så tjek din statistik for de sidste mange måneder, og se hvor mange leads du har lavet på EAmail. Spørg Euroads pænt om I kan finde ud af en måde at afregen disse leads på, og måske dumper der en ekstra check ind af døren en af disse dage.